Regulamin

Regulamin serwisu Restomat.pl

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2024 r..


1. Definicje

Właściciel: Maretto Michał Kabziński, ul. Sikorskiego 22/5, 62-200 Gniezno, NIP: PL-784-214-28-79, Regon: 302658272.

Usługodawca - administrator serwisu, inaczej: właściciel.

Serwis - (także Restomat, serwis Restomat) - strona internetowa o nazwie "Restomat", o adresie internetowym Restomat.pl, prowadzona przez Usługodawcę na warunkach określonych niniejszym regulaminem.

Usługi - zbiór funkcjonalności udostępnionych Klientowi w serwisie. Funkcjonalności te stanowią usługę elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku, o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Klient - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub osoba prawna, jednostka organizacyjna, która nie posiada osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, który korzysta z Serwisu na zasadach określonych w Regulaminie

Klient Restauracji - osoba lub podmiot, który dokonuje zamówienia w Restauracji prowadzonej przez Klienta.

Konto Klienta - funkcjonalność serwisu Restomat, umożliwiająca korzystanie z usług serwisu - zarządzanie swoją Restauracją i przyjmowanie zamówień Online.

Restauracja - wyodrębnione miejsce/lokal, w których Klient świadczy usługi gastronomiczne na rzecz Klienta Restauracji.

Okres abonamentowy - czas, w którym Klient korzysta odpłatnie z usług serwisu, wg zasad określonych niniejszym regulaminem. Okres abonamentowy trwa jeden miesiąc kalendarzowy i rozpoczyna się w momencie opłacenia opłaty abonamentowej.

Okres próbny - czas, w którym nowy Klient niekorzystający jeszcze z usług Restomat, może korzystać bezpłatnie z usług serwisu.

2. Warunki Ogólne

  1. Uzyskanie statusu Klienta nabywa się przez zarejestrowanie w serwisie.
  2. Rejestracja nie wiąże się z jakąkolwiek opłatą.
  3. Rejestracja Klienta wymaga wcześniejszego zapoznania się z niniejszym Regulaminem. Wymagane jest zaakceptowanie regulaminu i jego postanowień.
  4. Rejestracja jest równoznaczna z zawarciem Umowy między Stronami bez konieczności sporządzania odrębnej umowy w formie pisemnej.

3. Usługi

  1. Serwis Restomat wyodrębnia następujące rodzaje usług:
    1. Przeglądanie serwisu i jego zawartości - usługa ta polega na korzystaniu z nieodpłatnych funkcjonalności serwisu.
    2. Konto Klienta - dostępne po rejestracji i zalogowaniu. Konto służące do korzystania ze wszystkich funkcjonalności serwisu, łącznie z płatnymi częściami.
  2. Klient korzystając z usług Restomat, nie nabywa jakichkolwiek praw autorskich do serwisu i jego zawartości.
  3. Klient, w ramach swojego konta, może tworzyć konta swoim pracownikom, którzy tym samym nabywają prawa do korzystania z serwisu w takim samym zakresie, jak Klient.
  4. Klient, jako administrator swojego serwisu, jest jedyną osobą odpowiedzialną za przyznawanie dostępu do Usług, jak i zarządzanie ich uprawieniami.

4. Abonament

  1. Opłata abonamentowa stanowi wynagrodzenie Usługodawcy za świadczenie dla Klienta Usług za pośrednictwem serwisu Restomat.
  2. Wysokość opłaty abonamentowej uzależniona jest od wybranego przez Klienta rodzaju abonamentu.
  3. Klient obowiązany jest do płatności abonamentowej w każdym okresie rozliczeniowym. Okres rozliczeniowy jest stały i wynosi jeden miesiąc kalendarzowy.
  4. Klient zobowiązuje się niniejszą umową do zapłaty należnych opłat abonamentowych. Usługodawca udostępnia Klientowi następujące metody płatności:
    1. Numer konta bankowego
    2. Płatności online mPay, udostępniane przez mBank.
  5. Informacja o konieczności uiszczenia opłaty abonamentowej będzie wysyłana na 7 dni przed końcem okresu abonamentowego, na adres e-mail Klienta podany w panelu Klienta.
  6. Opłata abonamentowa wnoszona jest z góry za każdy miesięczny okres rozliczeniowy.
  7. Klient oświadcza, że jest uprawniony do otrzymywania faktur VAT i upoważnia Usługodawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy.
  8. Klient upoważnia Usługodawcę do wysłania faktur w postaci elektronicznej na adres e-mail Klienta wskazany w panelu Klienta.
  9. W przypadku opóźnienia w zapłacie, Usługodawca może zawiesić konto Klienta. W przypadku przedłużającego się (powyżej 14 dni) opóźnienia w płatności, Usługodawca może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym. Nie zwalnia to Klienta z konieczności uiszczenia zaległych płatności.
  10. Potwierdzenie zamówienia abonamentu zostanie dostarczone na adres e-mail podany przy rejestracji natychmiastowo po opłaceniu zamówienia.

5. Odpowiedzialność Usługodawcy

  1. Usługodawca zobowiązuje się świadczyć usługi serwisu Restomat z należytą starannością.
  2. Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usługi w sposób nieprzerwany i bezawaryjny.

6. Obowiązki Klienta

  1. Klient zobowiązany jest do korzystania z serwisu wyłącznie w ramach i w celu prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.
  2. Klient odpowiada za działania osób, którym udostępnił korzystanie z Usług.
  3. Klient zobowiązany jest do prawidłowej, zgodnej ze stanem faktycznym, konfiguracji prowadzonej Restuaracji.
  4. Klient zobowiązany jest do prawidłowego określania cen potraw, w kwocie brutto.
  5. Klient zobowiązany jest do wykorzystywania materiałów, w szczególności graficznych, do których posiada pełne prawa autorskie, majątkowe, pełne licencje lub korzystanie z których jest darmowe.

7. Odpowiedzialność stron

  1. Usługodawca ponosi pełną odpowidzialność w przypadkach gdy taką odpowiedzialność przewidują obowiązujące przepisy prawa.
  2. W pozostałych przypadkach odpowiedzialność Usługodawcy ograniczona jest jedynie do strat rzeczywistych, z zastrzeżeniem, że łączna odpowiedzialność Usługodawcy na podstawie niniejszej umowy nie może być wyższa niż równowartość sumie zapłaconych opłat abonamentowych przez Klienta w ciągu ostatnich pełnych 3 miesięcy kalendarzowych.
  3. Odpowiedzialność za utracone korzyści jest wyłączona
  4. Klient zobowiązuje się zwolnić Usługodawcę ze wszelkiej odpowiedzialności odszkodowawczej względem Klientów Restauracji, która byłaby wynikiem roszczeń w zakresach:
    1. niezrealizowania na ich rzecz zamówienia posiłków
    2. udostępnienia i przechowywania danych Klientów Restauracji

8. Dane osobowe

  1. Usługodawca pełni rolę administratora danych osobowych w zakresie danych podanych przez Klienta w procesie rejestracji oraz wszelkich wprowadzonych przez Klienta danych rozliczeniowych, kontaktowych.
  2. Usługodawca pełni rolę podmiotu przetwarzającego dane w zakresie danych osobowych Klientów Restauracji.
  3. Podane przez Klienta dane osobowe Usługodawca gromadzi i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zwłaszcza przepisami RODO oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

9. Reklamacje

  1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnione korzystanie z usług w przypadku niespełnienia przez Klienta warunków technicznych dostępu do usługi.
  2. W przypadku wystąpienia problemów, Klient może złożyć zgłoszenie do działu pomocy. Adres e-mail udostępniany jest w panelu Klienta.
  3. Zgłoszenie powinno zawierać w miarę dokładny opis zgłaszanego problemu.
  4. Usługodawca rozpatrzy zgłoszenie w ciągu 14 dni roboczych od daty jej otrzymania.

10. Zawarcie i rozwiązanie umowy

  1. Umowa zawierana jest w momencie Rejestracji Klienta w serwisie Restomat.pl
  2. Zawarcie pierwszej umowy następuje na okres 14 dni - jest to tak zwany okres testowy, w którym nie obowiązuje umowa na czas nieokreślony.
  3. Zawarcie umowy następuje na czas nieokreślony w momencie opłacenia pierwszej opłaty abonamentowej.
  4. Nieopłacenie pierwszego okresu testowego (14 dni) nie skutkuje żadnymi konsekwencjami - a Umowa ulega automatycznemu rozwiązaniu.
  5. Usługodawca ma prawo zawiesić Klientowi dostęp do usług w przypadkach:
    1. naruszenia przez Klienta warunków Umowy,
    2. Opóźnienia w uregulowaniu opłaty abonamentowej,
    3. Klient swoimi działaniami narusza renomę Usługodawcy i/lub jego Serwisu.
  6. Klient ma prawo odstąpić od zawartej umowy o świadczenie Usługi w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania przyczyny, co nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
  7. Rozwiązanie umowy w trybie natychmiastowym następuje w momencie, gdy:
    1. Klient spóźnia się z opłatą abonamentową powyżej 21 dni
    2. Klient wykorzystuje Usługi niezgodnie z przeznaczeniem, lub w sposób naruszający przepisy prawa,
    3. Dane podane przez Klienta przy rejestracji są nieprawidłowe,
  8. W przypadkach powyższych, zwrot opłaconej opłaty abonamentowej nie przysługuje.



Załącznik nr 1 do Regulaminu - Umowa Powierzenia Przetwarzania Danych osobowych (Umowa PPDO)

§ 1 - powierzenie przetwarzania danych osobowych

  1. Administrator danych powierza Podmiotowi przetwarzającemu dane osobowe do przetwarzania, w trybie art. 28 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (zwanego w dalszej części Umowy „Rozporządzeniem”), na zasadach, w zakresie i w celu określonym w niniejszej Umowie.
  2. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się przetwarzać powierzone mu dane osobowe zgodnie z niniejszą Umową, Rozporządzeniem oraz z innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, które chronią prawa osób, których dane dotyczą.

§ 2 - Zakres i cel przetwarzania danych

  1. Podmiot przetwarzający będzie przetwarzał, powierzone na podstawie Umowy dane zwykłe dotyczące zamówień w Restauracji Klienta, w zakresie danych niezbędnych do realizacji zamówienia (e-mail, numer telefonu, dane kontaktowe, osobowe, adres dostawy).
  2. Powierzone przez Administratora danych dane osobowe będą przetwarzane przez Podmiot przetwarzający wyłącznie w celu prawidłowej realizacji zamówień w Restauracji Klienta.
  3. Podmiot przetwarzający jest upoważniony do wykonywania następujących czynności przetwarzania powierzonych danych: utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie – które są w minimalnym zakresie niezbędne do realizacji celu o którym mowa w ust. 2 powyżej.

§ 3 - Obowiązki podmiotu przetwarzającego

  1. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się, przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych, do ich zabezpieczenia poprzez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających zgodność z RODO, w tym adekwatny stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku naruszenia praw lub wolności osób, których dane dotyczą.
  2. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się dołożyć należytej staranności przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych.
  3. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do nadania upoważnień do przetwarzania danych osobowych wszystkim osobom, które będą przetwarzały powierzone dane osobowe, przy czym będą to jedynie osoby, które posiadają odpowiednie przeszkolenie z zakresu ochrony danych osobowych i są niezbędne do w realizacji celu niniejszej Umowy.
  4. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się zapewnić, że osoby, które upoważnia do przetwarzania danych osobowych, w celu realizacji niniejszej Umowy, zobowiążą się do zachowania tajemnicy lub będą podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania tajemnicy, o której mowa w art. 28 ust. 3 pkt b) Rozporządzenia, zarówno w trakcie zatrudnienia ich w Podmiocie przetwarzającym, jak i po jego ustaniu. Podmiot przetwarzający zapewnia ponadto, że osoby o których mowa w niniejszym ustępie będą przetwarzały dane osobowe zgodnie z zasadą wiedzy koniecznej.
  5. Podmiot przetwarzający po zakończeniu świadczenia usług związanych z przetwarzaniem niezwłocznie usuwa/zwraca Administratorowi wszelkie dane osobowe (należy wybrać czy podmiot przetwarzający ma usunąć czy zwrócić dane) oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego nakazują przechowywanie danych osobowych.
  6. W miarę możliwości Podmiot przetwarzający pomaga Administratorowi w niezbędnym zakresie wywiązywać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą oraz wywiązywania się z obowiązków określonych w art. 32-36 Rozporządzenia. W razie wpływu do Podmiotu przetwarzającego żądania w zakresie realizacji praw osób, których dotyczą powierzone dane, Podmiot przetwarzający niezwłocznie informuje o tym Administratora. Udzielając informacji, Podmiot przetwarzający przekazuje dane nadawcy i treść żądania oraz określa, w jakim zakresie jest w stanie przyczynić się do realizacji żądania.
  7. Podmiot przetwarzający po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych bez zbędnej zwłoki zgłasza je administratorowi w ciągu 48 h.

§ 4 - Prawo kontroli

  1. Administrator danych zgodnie z art. 28 ust. 3 pkt h) Rozporządzenia ma prawo kontroli, mającej na celu weryfikację czy Podmiot przetwarzający spełnia obowiązki wynikające z niniejszej Umowy.
  2. Administrator danych realizować będzie prawo kontroli w godzinach pracy Podmiotu przetwarzającego i z minimum 3 dniowym uprzedzeniem.
  3. Prawo do przeprowadzenia kontroli obejmuje: wstęp do pomieszczeń, w których znajdują się zasoby uczestniczące w operacjach przetwarzania powierzonych danych osobowych; żądanie złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień od osób upoważnionych do przetwarzania powierzonych danych osobowych; wgląd do wszelkich dokumentów i wszelkich danych mających bezpośredni związek z celem kontroli oraz przeprowadzanie oględzin urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania powierzonych danych.
  4. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do usunięcia uchybień stwierdzonych podczas kontroli, w terminie wskazanym przez Administratora danych nie dłuższym niż 7 dni (*administrator termin może określić dowolnie).

§ 5 -Raportowanie

  1. Na wniosek Administratora, Podmiot przetwarzający udostępnia wszelkie informacje niezbędne do realizacji lub wykazania spełnienia obowiązków wynikających z RODO.
  2. Informacji, o których mowa w ust. 1, udziela się w terminie 15 dni roboczych od dnia doręczenia wniosku, z zastrzeżeniem ust. 3.
  3. Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 1, dotyczy realizacji obowiązku zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych lub usunięcia jego skutków, Podmiot przetwarzający udziela informacji w najbliższym możliwym terminie, nie później niż w ciągu 24 godzin od doręczenia wniosku.

§ 6 - Dalsze powierzenie danych do przetwarzania

  1. Podmiot przetwarzający może powierzyć dane osobowe objęte niniejszą Umową do dalszego przetwarzania podwykonawcom jedynie w celu wykonania Umowy po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Administratora danych.
  2. Przekazanie powierzonych danych do państwa trzeciego może nastąpić jedynie na udokumentowane polecenie Administratora danych, chyba że obowiązek taki nakłada na Podmiot przetwarzający prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego, któremu podlega Podmiot przetwarzający. W takim przypadku przed rozpoczęciem przetwarzania Podmiot przetwarzający informuje Administratora danych o tym obowiązku prawnym, o ile prawo to nie zabrania udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny.
  3. Podwykonawca, o którym mowa w §6 ust. 1 Umowy PPDO winien spełniać te same gwarancje i obowiązki jakie zostały nałożone na Podmiot przetwarzający w niniejszej Umowie PPDO.
  4. Podmiot przetwarzający ponosi pełną odpowiedzialność wobec Administratora za niewywiązanie się ze spoczywających na podwykonawcy z obowiązków wynikających z niniejszej Umowy PPDO.

§ 7 - Odpowiedzialność Podmiotu przetwarzającego

  1. Podmiot przetwarzający jest odpowiedzialny za udostępnienie lub wykorzystanie danych osobowych niezgodnie z treścią Umowy PPDO, a w szczególności za udostępnienie powierzonych do przetwarzania danych osobowych osobom nieupoważnionym.
  2. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Administratora danych o jakimkolwiek postępowaniu, w szczególności administracyjnym lub sądowym, dotyczącym przetwarzania przez Podmiot przetwarzający danych osobowych określonych w Umowie, o jakiejkolwiek decyzji administracyjnej lub orzeczeniu dotyczącym przetwarzania tych danych, skierowanych do Podmiotu przetwarzającego, a także o wszelkich planowanych, o ile są wiadome, lub realizowanych kontrolach i inspekcjach dotyczących przetwarzania w Podmiocie przetwarzającym tych danych osobowych, w szczególności prowadzonych przez inspektorów upoważnionych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Niniejszy ustęp dotyczy wyłącznie danych osobowych powierzonych przez Administratora danych.

§ 8 - Czas obowiązywania Umowy

  1. Niniejsza Umowa PPDO obowiązuje od dnia jej zawarcia przez czas trwania Umowy głównej.
  2. Rozwiązanie Umowy w jakimkolwiek trybie stanowi jednoczenie wygaśnięcie Umowy PPDO w takim samym czasie.
  3. Wypowiedzenie lub odstąpienie od Umowy PPDO jest jednoczesnym wypowiedzeniem Umowy głównej.

§ 9 - Rozwiązanie Umowy

  1. Administrator danych może rozwiązać niniejszą Umowę PPDO ze skutkiem natychmiastowym, gdy Podmiot przetwarzający:
    a) pomimo zobowiązania go do usunięcia uchybień stwierdzonych podczas kontroli nie usunie ich w wyznaczonym terminie;
    b) przetwarza dane osobowe w sposób niezgodny z Umową;
    c) powierzył przetwarzanie danych osobowych innemu podmiotowi bez zgody Administratora danych.

§ 10 - Zasady zachowania poufności

  1. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, danych, materiałów, dokumentów i danych osobowych otrzymanych od Administratora danych i od współpracujących z nim osób oraz danych uzyskanych w jakikolwiek inny sposób, zamierzony czy przypadkowy w formie ustnej, pisemnej lub elektronicznej („dane poufne”).
  2. Podmiot przetwarzający oświadcza, że w związku ze zobowiązaniem do zachowania w tajemnicy danych poufnych nie będą one wykorzystywane, ujawniane ani udostępniane bez pisemnej zgody Administratora danych w innym celu niż wykonanie Umowy, chyba że konieczność ujawnienia posiadanych informacji wynika z obowiązujących przepisów prawa lub Umowy.

§ 11 - Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu cywilnego oraz Rozporządzenia.
  2. Sądem właściwym dla rozpatrzenia sporów wynikających z niniejszej Umowy będzie sąd właściwy Administratora danych.